hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| ۶۰۰ واحد مسکونی برای ساکنان حاشیه شهر تبریز در حال احداث است

آذربایجان شرقی| ۶۰۰ واحد مسکونی برای ساکنان حاشیه شهر تبریز در حال احداث است

شهردار تبریز از احداث ۶۰۰ واحد مسکونی برای ساکنان حاشیه شهر خبر داد.

ایرج شهین باهر گفت: نمی‌توانیم منتظر بمانیم که دولت بودجه‌هایی برای این موضوع اختصاص بدهد. با چندین شرکت انبوه‌سازی در استان و حتی در خارج از کشور برای احداث بنا در مناطق مختلف صحبت کرده‌ایم، اما تحقق این‌ها مستلزم گرفتن زمین از راه و شهرسازی است.

او عنوان کرد: به خاطر اینکه لایه‌های حاشیه‌نشینی متفاوت است، شهرداری تبریز در چند مرحله و چند حوزه برای این مناطق برنامه دارد.


شهین باهر بیان کرد: ما مناطق کم برخوردار را به سه لایه تقسیم می‌کنیم، لایه اول مناطقی را شامل می‌شود که باید تملک شده و به فضای سبز تبدیل شوند چراکه اقدام دیگری در آن مناطق امکان‌پذیر نیست.

شهردار کلان‌شهر تبریز درباره لایه دوم مناطق کم برخوردار نیز تصریح کرد: لایه دوم بخش‌هایی است که باید ساکنان آن‌ها را به بنا‌هایی تازه‌ساخت در مناطق دیگر شهر هدایت بکنیم و در همین راستا مشغول احداث بنا‌هایی جدید در نقاط مختلف هستیم.

او با یادآوری اینکه سومین لایه وضعیت بهتری نسبت به لایه‌های دیگر دارد، گفت: شهرداری اگر در آن نقاط مسیر گشایی انجام دهد و ارزش‌افزوده ایجاد کند، مردم و اهالی راغب به نوسازی بناهایشان هستند.

شهین باهر اعلام کرد: در یک سال اخیر پیگیر هستیم که زمین‌هایی را از اداره کل راه و شهرسازی تحویل بگیریم تا بنا‌هایی جدید برای حاشیه‌نشینان احداث کنیم. برای مثال در منطقه ارم یک زمین را خاک‌برداری کرده‌ایم و حدود ۴۰۰ واحد در آن منطقه و ۶۰۰ واحد هم در شهرک اندیشه پروژه در حال احداث داریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد